Menu
Student Achievement - Saudi skills Competition – Jeddah, 19-23 Feb. 2017
Print this Page       Instagram

After four days of qualifications full of challenges, PMU Student Abdulrahman Al-Qahtani won the first place in the Saudi Skills Competition (area of Web Design) held recently in Jeddah.
At the end of the competition, he was awarded by the Saudi Minister of Education his Excellency Dr. Ahmad Al Essa and won a prize of 50,000 SAR!
Furthermore, student Abdulrahman will represent Saudi Arabia in the World Finals Competition which will be held next October in Abu Dhabi, we wish him the best of luck and full success.
 

The competition was organized by the Technical and Vocational Training Corporation and was open to all Saudi students, females and males, in many areas such as: Graphic and Internet Design, Robots, Electrics, IT programming, etc.

 

شارك الطالب عبدالرحمن القحطاني في المسابقة الوطنية للمواهب Saudi Skills وهي مسابقة مصغرة من المسابقة الشهيرة عالميا" World Skills والتي بدأت قبل ٦٠ سنة تقريباً، وهي مسابقة تجرى حول المهن الصناعية والخدماتية بحسب المقاييس العالمية، لتوعية أفراد المجتمع بالأثر الذي يمكن أن يحدثه التدريب التقني والمهني.

أقيمت المسابقة الوطنية للمواهب هذه السنة في جدة وكانت برعاية صاحب السمو الملكي الأمير خالد الفيصل. وقد شارك الطالب عبدالرحمن شخصياً بمهارات تصميم المواقع الإلكترونية (Web Design). وقد أشتملت المسابقة على مجموعة من التحديات التي استمرت لمدة أربعة أيام -صباحاً ومساءً- وقد تم تقييم أعمال المتسابقين من صفوة الحكام والخبراء في المجال.

حصلت أعماله ولله الحمد على أعلى الدرجات في المسابقة مما أدى إلى فوزه في مهارت تصميم المواقع وقد تم تكريمه وزملائه الفائزين في المهارات الأخرى من قبل وزير التعليم السعودي سعادة الدكتور أحمد العيسى. وأخيراً، فقد تم ترشيح عبدالرحمن لتمثيل المملكة العربية السعودية في المسابقة النهائية العالمية في نفس المهارة والتي سوف تجري في شهر أكتوبر القادم في أبو ظبي



Gallery